Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Faceboku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Kanał RSS bloga Introwertyczka na Bloglovin Mail Introwertyczka na Disqus Introwertyczka na We heart it

Gdzie najlepiej założyć pocztę? 2016

Prawie 2 lata temu pisałam o tym, który z serwisów jest najbardziej odpowiedni do założenia na nim poczty [Przeczytaj: Gdzie najlepiej założyć pocztę?]. Jako że trochę się zmieniło od tamtego czasu, dzisiejszy post będzie stanowił aktualizację tamtego.

Zatem gdzie najlepiej założyć pocztę w 2016 roku?

  1. Poczta na wp - bardzo przykro mi to przyznać, ale poczta na wp z roku na rok jest coraz gorsza. Wiecznie wyskakujące błędy, wiecznie nie mogąca się załadować strona - w chwili obecnej ta poczta to istny koszmar i nikomu jej nie polecam. Ciągle wyskakuje błąd połączenia #006, natomiast błąd połączenia #123 to już taka normalka, że szkoda nawet gadać. Niemal bez przerwy upływają limity połączenia bądź też strona nie chce się załadować - i to niezależnie od przeglądarki. Więcej czasu upływa na uruchamianiu poczty i na użeraniu się z pocztą aniżeli na czytaniu korespondencji. 2 lata temu napisałam, że nie polecam tej poczty na oficjalną. Teraz dopiszę, że w ogóle na jakąkolwiek. Podsumowując: jedna wielka masakra z tą pocztą.
  2. Poczta na o2 - stoi o poziom wyżej niż poczta na wp (ufff...), jednak dalej muszę zarzucić jej to samo, co poprzednio: ogrom spamu, całe stosy spamu, hordy najróżniejszego spamu (choć właściwie poczta o2 powszechnie znana jest ze spamu już od wielu lat...) i dziwne sytuacje, w których normalne wiadomości lądują w spamie bądź koszu, natomiast prawdziwy spam... no właśnie, w odebranych. Jeden wielki bałagan. Mimo to przyznać muszę, że już nie powtórzyła się dziwna sytuacja z zablokowaniem konta, którą opisywałam poprzednio, więc jednak jeden element jest na plus. No i pliki w wiadomościach nadal szybko się ładują, co oczywiście też jest na plus. Podsumowując: nie jest źle, chociaż dupy z zachwytu nie urywa.
  3. Poczta na g.pl - dość dziwne rzeczy dzieją się ostatnio na tej poczcie... W kółko trwają jakieś prace modernizacyjne, przysyłają nowe polityki prywatności, a przez ostatnie tygodnie trzeba się logować ze strony gazety. I odkąd zmienili miejsce logowania dzieje się podobnie jak na o2: wartościowe wiadomości lądują w spamie, a spam w odebranych. Mimo to w przeciwieństwie do o2, na g.pl przychodzi niewielka ilość spamu i to niewątpliwie działa na korzyść tej poczty.
  4. Poczta na mail.com - moja nowa poczta "blogowa" do kontaktu, w razie pytań i wątpliwości możecie pisać do mnie na adres: intro@post.com. Stara poczta do kontaktu była na wp, więc sami rozumiecie... :/ Póki co poczta na mail.com sprawdza się dosyć dobrze, chociaż jej wadą niewątpliwie jest to, iż jest całkowicie po angielsku: od początku do końca. Cóż, nobody is perfect.
  5. Poczta na interii - tutaj również przychodzi mnóstwo spamu, ogrom spamu, fale spamu... tonę, tonę zalana spamem. Co otwieram pocztę, to spam, spam, jeszcze więcej spamu i sam spam. A więc zaznaczam, przenoszę, przesuwam do odpowiedniej zakładki. Co jakiś czas przypominają, że za "drobną" opłatą można aktywować pocztę bez reklam. Och, jacy oni łaskawi, naprawdę. Niby mamy płacić za brak reklam, który to brak reklam np. na g.pl bądź na gmailu jest całkowicie za darmo. Ponadto pliki dosyć wolno się ładują, ale za to połączenie z serwerem szybciej się nawiązuje, więc jest jakiś progres. A skoro jest progres, to już jest w miarę dobrze.
  6. Poczta na gmail - gmail w ostatnich latach bije prawdziwe rekordy popularności i w sumie nie dziwię się temu: żadnego spamu, żadnych wyskakujących błędów, szybko się otwiera, banalnie prosta obsługa. No i dzieło google w końcu, więc od razu można podłączyć wiele usług, choćby G+, drive czy youtube. Mimo tych niewątpliwie ogromnych zalet ta poczta wzbudza we mnie lekki niepokój. Powiedziałabym, że wręcz ździebko mnie przeraża. O co konkretnie chodzi? O dane osobowe. Wysyłam komuś mail właśnie na pocztę gmailowską, a on już wszystko o mnie wie. Jakimś cudem już ma w mailu mój profil G+, mimo że nie pamiętam, abym łączyła swoją pocztę wp z G+ (może i coś takiego kiedyś się zdarzyło, ale to było dawno i nieprawda) i przyznam szczerze, że tak mnie to trochę niepokoi. Ja nawet już nie pamiętam, żebym połączyła te konta, ale najwyraźniej coś tam kiedyś było na rzeczy. Trzeba mocno uważać, jakie konto z czym się połączy, bo nieraz można niechcący wszystkie dane osobowe wysłać nieświadomie w świat i nawet nie mieć o tym pojęcia. Nie wspomnę już o tym, że na zwykły telefon nie mogłam nigdy zalogować się na gmailu, bo to po prostu było niewykonalne. Natomiast na smartfonie mogłam się zalogować po wielu wielu procedurach. Nie wspomnę już o numerze telefonu, którego dalej obligatoryjnie wymagają, jeżeli ktoś nie ma konta google.
  7. Poczta na onecie - w dalszym ciągu niewiele wiem o tej poczcie, gdyż nie miałam skrzynki pocztowej akurat na tym serwisie. Jednakowoż jedna z czytelniczek napisała w komentarzach, że ma pocztę na onecie i nie narzeka, no a ja swoim czytelnikom przeważnie wierzę na słowo.
  8. Poczta na yandex - ... czyli poczta w wersji rosyjskiej; łatwo się ją obsługuje i póki co nie przychodzi na nią żaden spam, wiadomości od Putina i Łukaszenki również nie zauważyłam. ;) Ma za to bardzo miły dla oka szablon.

To by było na tyle, jeśli chodzi o aktualne informacje na temat serwisów oferujących pocztę elektroniczną. Z nowości rzuciła mi się w oczy poczta na yahoo, aczkolwiek nie miałam jak do tej pory okazji zapoznać się z nią. Póki co yahoo słynie głównie z okaleczania słoni, więc czuję jakiś dziwny niesmak do tego serwisu.
Kopiowanie treści jest zabronione. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Faceboku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Kanał RSS bloga Introwertyczka na Bloglovin Mail Introwertyczka na Disqus Introwertyczka na We heart it