Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Faceboku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Kanał RSS bloga Introwertyczka na Bloglovin Mail Introwertyczka na Disqus Introwertyczka na We heart it

1,5 roku z Disqusem + LBA

Minęło już 1,5 roku odkąd zarejestrowałam się na disqusie i odkąd zainstalowałam ten system komentarzy na swoich dwóch blogach. Przez ten długi czas miałam okazję zaobserwować i wybadać, czego można się po disqusie spodziewać i jak dużo potrafi on dać blogerom, w tym także mnie. 

Mój profil na disqusie: https://disqus.com/by/Introwertyczka

Introwertyczka na Disqus

Co konkretnie udało mi się zaobserwować? Jakie zauważyłam zalety oraz wady tego popularnego systemu komentowania?

Zalety:

  1. Wyjątkowo prosta instalacja na blogu;
  2. Możliwość logowania się bezpośrednio na komentowanym blogu;
  3. Możliwość edytowania komentarzy - zarówno swoich, jak i czytelników na blogu;
  4. Funkcja moderowania komentarzy zawierających linki;
  5. Wyróżnianie komentarzy na swoim blogu;
  6. Czarna lista ułatwiająca pozbycie się hejterów, nawet profilaktycznie;
  7. Możliwość oceniania komentarzy;
  8. Funkcja segregowania (sortowania) komentarzy wedle uznania;
  9. Uczestnictwo w licznej społeczności disqusa;
  10. Rekomendowanie wybranych dyskusji;
  11. Możliwość stworzenia swojego unikalnego profilu;
  12. Wszystkie komentarze zebrane w jednym miejscu; 
  13. Proste intuicyjne zarządzanie komentarzami i profilem;
  14. Dodatkowy widget "podobne posty" umieszczony pod komentarzami;
  15. Możliwość komentowania również z kont społecznościowych;
  16. Możliwość skutecznego zbudowania społeczności na blogu;
  17. Powiadomienia o odpowiedziach bezpośrednio na pocztę;
  18. Brak wyskakujących błędów i źle wczytujących się komentarzy (co ma miejsce np. na intense debate).

Wady:

  1. Bardzo często profil oraz powiadomienia nie wczytują się na komórkach;
  2. Niekiedy komentarze bardzo wolno się ładują bądź też w ogóle nie chcą się załadować;
  3. Disqus spowalnia ładowanie się bloga;
  4. Komentarze znajdują się na innym serwerze;
  5. W przypadku zmiany szablonu niekiedy trzeba ponownie zainstalować widget;
  6. W przypadku niektórych szablonów zewnętrznych na stronie głównej nie wyświetla się liczba komentarzy;
  7. Brak ustawień admina w języku polskim;
  8. Brak stopniowego zakorzeniania komentarzy, które znajduje się np. w komentarzach wordpressa.

A jakie konkretnie zmiany zaobserwowałam po zainstalowaniu disqusa?
  1. Znaczny wzrost liczby komentarzy +
  2. Zwiększenie popularności blogów +
  3. Wzrost komentarzy osób spoza bloggera +
  4. Częstsze komentowanie również starszych postów +
  5. Duża liczba komentarzy w postach dotyczących disqusa +
  6. Zwiększenie zasięgu promocji blogów +
  7. Wolniejsze ładowanie się strony -
  8. Okresowe zacinanie się strony -
  9. Poznanie nowej licznej społeczności +
  10. Wzrost liczby odpowiedzi na moje komentarze +

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Powiązane posty: 

 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬


A teraz już czas na drugą część posta, czyli nominację do Liebster Blog Award, którą otrzymałam od 4 razy M. Oto odpowiedzi na 11 pytań:

1. Napisz kilka słów o sobie. Mam na imię Daria, mam 31 lat, lubię czekoladę, gorzką herbatę i kanapki z serem gouda. Nie noszę szpilek, ale za to uwielbiam słuchać jednej piosenki po kilka razy. Ostatnio postanowiłam robić więcej brzuszków.
2. Jak długo piszesz bloga? Zależy którego. :) Blog z wierszami zaczęłam prowadzić w lutym 2011 roku, więc już kawał czasu, rok później doszedł blog z opowiadaniami, a jeszcze trochę później reszta. :) 
3. O czym najbardziej lubisz pisać? Najbardziej lubię pisać o tym, co mnie porusza, i w sposób, w jaki potrafię najlepiej. Często piszę o samotności, lęku i innych mniej fajnych sprawach, które inni pomijają i nie chcą o nich wiedzieć. Lubię też wyrażać swoje myśli w formie wierszy i opowiadań.
4. Twoje najskrytsze marzenie. Własny klub fitness.
5. Czujesz się spełnionym człowiekiem? Niestety nie.
6. Jesteś optymistą czy pesymistą? Ani jednym ani drugim, jestem... sobą. :)
7. Co zmieniłbyś/abyś w swoim życiu? Środowisko i tryb życia.
8. Czego nie lubisz w ludziach? Ciężko powiedzieć, czego nie lubię, może bardziej, na punkcie czego jestem przewrażliwiona. Jestem (aż za bardzo) przeczulona na punkcie przemocy - czy to fizycznej czy psychicznej, zalążków przemocy, wywyższania się, oceniania z góry i narzucania swojego zdania. Ma to związek z moimi niezbyt przyjemnymi doświadczeniami życiowymi w tym względzie.
9. Jak radzisz sobie z krytyką? Kiedyś bardzo przeżywałam, a teraz podchodzę na spokojnie - zawsze jednemu coś się podoba, a drugiemu nie. Tak już jest.
10. Czego szukasz u innych blogerów? Tego czegoś, co pozwoli mi powiedzieć: aha, faktycznie, tak też można na to patrzeć!
11. Twój blog to praca, zabawa, czy sposób na nudę? Praca raczej nie, bo na nim nie zarabiam, ale zabawa i sposób na nudę jak najbardziej. :)

Blogi, które nominuję:
http://zakryteslowami.blogspot.com
http://mavelo.pl
http://headdivided.pl
http://www.madziof.pl
http://www.magdamowi.pl
http://frywoli.blogspot.com
https://notolubie.wordpress.com
http://mejd-in-poland.blogspot.com
http://bisyipowtorki.blogspot.com
http://dobry-przystanek.bloog.pl
http://musikistfuralleda.blogspot.com
 
Poprzednio nominowałam 5 blogów, więc teraz wybrałam inne. A oto pytania przygotowane przeze mnie:
  1. Ulubiona postać z Simpsonów?
  2. Ulubiony gatunek muzyczny?
  3. Wolisz pomidorową z ryżem czy makaronem?
  4. Co było pierwsze: jajko, kura czy jajecznica?
  5. Czym jest dla Ciebie szczęście?
  6. Ulubiony film komediowy?
  7. Najlepsze wspomnienie z dzieciństwa?
  8. Określ siebie trzema słowami.
  9. Co blogowanie zmieniło w Twoim życiu?
  10. Na którym portalu społecznościowym lubisz udzielać się najbardziej?
  11. Wolisz smartfon czy telefon? 

Zasady są proste jak świński ogon: nominowana osoba tak samo nominuje 11 innych blogerów i zadaje im 11 wymyślonych przez siebie pytań. Oczywiście informuje ich o tym, aby byli tego faktu świadomi. Viel Spaß! :)
Kopiowanie treści jest zabronione. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Faceboku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Kanał RSS bloga Introwertyczka na Bloglovin Mail Introwertyczka na Disqus Introwertyczka na We heart it