Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Faceboku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Kanał RSS bloga Introwertyczka na Bloglovin Mail Introwertyczka na Disqus Introwertyczka na We heart it

Za oknem żywi ludzie

Za oknem żywi ludzie, inny wymiar, inne życie.

Czy wiesz, jak ciężko jest walczyć z każdym nowym dniem? 

~~~  Dżem - Jak malowany ptak


Myślisz o sobie i masz uczucia. Odczuwasz głód, zimno, lęk, radość, zadowolenie lub złość. Czasem chce ci się płakać, kiedy indziej śmiać. Lubisz lody o smaku czekoladowym albo nie lubisz lodów o smaku czekoladowym. A może nawet nigdy ich nie próbowałeś - tak też się zdarza.

Za oknem zywi ludzie

Pojawiłeś się na tej planecie i jesteś sobie takim zwykłym człowieczkiem. Masz uczucia, swoje problemy. Masz marzenia albo już ich nie masz. Jedne rzeczy lubisz, drugich już nie. Masz swoje sympatie, preferencje, antypatie. Po prostu jesteś i starasz się wziąć z tego świata to, co zostało ci dane.

A teraz powiedz mi szczerze, skąd w tobie bierze się aż tyle pogardy i nienawiści do drugiego człowieka? Skąd w tobie aż taki brak empatii i chęć dokopania drugiemu człowiekowi?

Masz uczucia - inni ludzie też je mają. Masz marzenia - inni ludzie też je mają. Masz potrzeby - inni ludzie też je mają. Skąd więc w tobie aż tyle pogardy i chęci dokopania bliźniemu swemu?

Nienawidzisz np. bezrobotnych - wyzywasz ich od nierobów, pasożytów, obiboków, piszesz na ich temat z pogardą, jakby to były śmiecie do sprzątnięcia. Kpisz ze starych panien, z singli, z samotnych - jakby to były istoty z innej planety niegodne splunięcia. Nienawidzisz bezdzietnych albo wielodzietnych, wierzących albo niewierzących, jasnowłosych albo ciemnowłosych, jedynaków albo patchworkowych - bo są inni, bo inaczej żyją, bo są mniej zaradni, nie radzą sobie, mają inne przeżycia na koncie albo po prostu wybrali inny sposób na życie i inny światopogląd.

I tych ich wszystkich tak strasznie nienawidzisz, tak strasznie nimi gardzisz.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Powiązane posty:

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Jestem przeciwko finansowaniu in vitro z budżetu państwa - i co, napiszesz mi teraz, że jestem ogłupiałą katoterrorystką albo że "nie znam życia"? Jestem bezrobotna - no i co, zarzucisz mi teraz, że jestem nic nie wartym pasożytem bądź też gównem w ludzkiej skórze? Ewentualnie że "przecież inni sobie radzą"? Mam zaburzenia nerwicowe - i co, napiszesz mi teraz, że mam się wziąć w garść i przestać się nad sobą użalać? Jestem przeciwko przyjmowaniu do nas imigrantów - i co, napiszesz mi teraz, że jestem nazistką lub idiotką? Popieram przywrócenie kary śmierci - no i co, napiszesz mi teraz, że jestem potworem w ludzkiej skórze?

W internecie nie mamy skóry, nie mamy twarzy, nie mamy imion, nie mamy tożsamości. Naszą bronią są słowa, tylko słowa. Bronią skuteczną: cel i pal.

Niekiedy boję się, że to jest prawdziwe ludzkie oblicze: pogarda, nienawiść, niezrozumienie, niechęć. Aby komuś dowalić, aby dopierdolić! A niech go zaboli, niech wreszcie zrozumie, jakim jest śmieciem, a jego życie jakim gównem!

Mówi się: "przecież to tylko internet!" albo "no co ty się dziwisz, przecież to internet!". Ano dziwię się i chyba nigdy nie przestanę się dziwić, nawet i 20 lat później - jeśli oczywiście będzie mi dane dożyć. Nie można się temu nie dziwić i nie można nad tym przechodzić do porządku dziennego. Z jakiego powodu?

Z takiego, że tych wszystkich wpisów nie generują boty - piszą je ŻYWI LUDZIE. To może pisać twój sąsiad zza ściany, pani sprzątaczka z klatki obok, pani urzędniczka wyrabiająca ci dokumenty, dziewczyna czy chłopak mijani na ulicy. I zawsze przy czytaniu takich pełnych pogardy wpisów jest gdzieś z tyłu głowy ta dziwna świadomość, że przecież to piszą żywi ludzie: żywi ludzie tacy jak ty, tacy jak ja. I wtedy zaczynam czuć dziwny lęk.

Dlaczego zaczynam czuć lęk? Bo też jestem człowiekiem i też mam uczucia... a za wirtualnym oknem mimo wszystko są żywi ludzie.
Kopiowanie treści jest zabronione. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Faceboku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Kanał RSS bloga Introwertyczka na Bloglovin Mail Introwertyczka na Disqus Introwertyczka na We heart it