Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Faceboku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Kanał RSS bloga Introwertyczka na Bloglovin Mail Introwertyczka na Disqus Introwertyczka na We heart it

Jak wybrać nazwę dla bloga? 10 właściwości idealnej nazwy bloga

Zapewne z braku ciekawszych zajęć ostatnimi czasy myślałam trochę o nazwach moich zacnych blogów. I dokonałam nagle wstrząsającego odkrycia, iż nazwy moich blogów są kompletnie z dupy wzięte. Być może wynika to z faktu, że wybrałam je pod wpływem chwili, bez wcześniejszego pomyślunku, ot tak sobie, na odczepnego. Po to, żeby jakieś tam te nazwy były, bo być muszą.

Jaki z tego wniosek? Trzeba je pozmieniać.


Pozmieniać... no dobrze, ale w jaki sposób dobrać najodpowiedniejszą nazwę do określonego bloga? Jak wybrać "tę jedyną właściwą" nazwę dla bloga? Cóż, nie od dziś wiadomo, że najlepsze rozwiązania to zarazem te najprostsze.


Przedtem moje blogi nazywały się tak:
  1. Moje wiersze; Wiersze mocno introspekcyjne
  2. Moje opowiadania; Opowiadania mocno introspekcyjne
  3. Notatki w Kratki
  4. Jak przetrwać w internetowej dżungli?
  5. Samotne życie
Co łączy wszystkie powyższe nazwy? To, że są wzięte kompletnie z dupy, wybrane całkowicie od czapy, pod wpływem impulsu, nie mają ładu ani składu. No i przede wszystkim - ciężko je zapamiętać i powiązać z osobą autora, czyli moją. :)


Po tym makabrycznym odkryciu postanowiłam zmienić nazwy blogów na prostsze do zapamiętania i zarazem takie, które podkreślałyby fakt, iż to właśnie ja jestem autorką tychże blogów. Chciałam, aby moje blogi były bardziej kojarzone z moją osobą.

Podeszłam więc do wybierania nowych nazw od strony nie tylko tematyki, ale również autorstwa blogów. I teraz moje blogi nazywają się tak:
  1. Wiersze Introwertyczki
  2. Opowiadania Introwertyczki
  3. Notatki Introwertyczki
  4. Introwertyczka w sieci
  5. Przemyślenia Introwertyczki
Nowe nazwy bardziej kojarzą się ze mną jako autorką i są prostsze, a dzięki temu łatwiejsze do zapamiętania. Pamiętam pierwszą nazwę swojego bloga: Moje wiersze. Już bardziej nudnej i banalnej nazwy nie mogłam wybrać. :) Co drugi blog z wierszami właśnie tak się nazywa, a poza tym po przeczytaniu takiego tytułu od razu nasuwa się pytanie: "moje", czyli konkretnie czyje? Zdzicha, Rycha, Heńka, Zenka, kioskarki ze śródmieścia, urzędnika państwowego, gospodyni domowej? "Moje", czyli właściwie czyje?

Mój nick w nazwie blogów niejako spaja je w jedną całość oraz akcentuje moje ich autorstwo.

Nowe nazwy są konkretniejsze i już nie są wzięte kompletnie z dupy, określają zarówno tematykę blogów, jak i autora.

Dodatkową korzyścią jest fakt, iż ten blog można już bez problemu skojarzyć ze stronami społecznościowymi na facebooku i google plus, które właśnie taką samą nazwą są oznaczone.

Jak wybrać nazwę dla bloga?

Abstrahując jednak od moich osobistych doświadczeń z wyborem nazw, ważne jest, aby odpowiedzieć samemu sobie na pytania:
  • co nazwa danego bloga ma przekazać odbiorcy? 
  • jakie walory bloga chcielibyśmy podkreślić? 
  • co konkretnie chcielibyśmy zaprezentować odbiorcy?
  • jakie cechy bloga powinniśmy wysunąć na pierwszy plan?
  • które z przymiotów danego bloga uważamy za najważniejsze?
  • co na naszym blogu jest godne wyeksponowania?
  • co chcemy osiągnąć wybierając taką, a nie inną nazwę?
  • do jakiej grupy docelowej adresowany jest nasz blog?
  • jaki jest cel istnienia naszego bloga?
  • co zyskamy wybierając określoną nazwę?

Kiedy już odpowiemy sobie na powyższe pytania, musimy również wziąć pod uwagę, iż nazwa bloga powinna być:
  1. przede wszystkim łatwa do zapamiętania dla potencjalnego czytelnika;
  2. przyjemna w odbiorze, ładnie brzmiąca;
  3. budząca same pozytywne skojarzenia;
  4. charakterystyczna, wyróżniająca się wśród innych;
  5. niezbyt długa;
  6. dobrze oddająca tematykę bloga;
  7. skorelowana z nickiem autora bloga;
  8. zorientowana na określoną grupę docelową odbiorców;
  9. komponująca się wizualnie z blogiem;
  10. polskojęzyczna i przyjazna dla wyszukiwarek.

Typologia nazw blogów

Nazwy bloga można również podzielić ze względu na podejście autora do wybieranej nazwy, czyli ze względu na obszar, który jest brany pod uwagę przy jej tworzeniu:

A jak to jest z Wami? Wybraliście już odpowiednie nazwy dla swoich blogów?
Kopiowanie treści jest zabronione. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Faceboku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Kanał RSS bloga Introwertyczka na Bloglovin Mail Introwertyczka na Disqus Introwertyczka na We heart it