Blogger - jak zrobić menu górne nad nagłówkiem?

lutego 24, 2015
Niekiedy bywa tak, iż zwykłe menu górne umiejscowione tradycyjnie pod nagłówkiem, nie wystarcza nam lub kompletnie nie spełnia naszych oczekiwań. Co w takiej sytuacji możemy zrobić?
Menu górne pod nagłówkiem
Cóż, pierwszą rzeczą, jaką powinniśmy wówczas uczynić jest...

Otwarcie trybu edycji kodu HTML naszego bloga (Szablon - Edytuj kod HTML). W tymże trybie edycji musimy odnaleźć nagłówek (header) bloga - to najważniejsza sprawa. Wciskamy więc skrót klawiaturowy Ctrl+F i wpisujemy w puste pole frazę header. Więcej na temat skrótów klawiaturowych znajduje się w tym oto poście.

Kiedy już odnajdziemy nagłówek (header) naszego zacnego bloga, wówczas musimy postępować zgodnie z instrukcjami zawartymi w poradach dotyczących HTML, w punkcie 11 (proste menu górne) albo w punkcie 1 (wielopoziomowe menu górne). Oczywiście poszczególne elementy stylu menu można dowolnie modyfikować w zależności od potrzeb i upodobań. Np. ja dla menu prostego zrobiłam tło transparent (przezroczyste) oraz różową czcionkę. Bo lubię różowy kolor.

Oto jak prezentuje się na blogu menu górne umiejscowione nad nagłówkiem:

Menu górne nad nagłówkiem

Menu górne nad nagłówkiem

Menu górne nad nagłówkiem

Na pierwszym screenie możemy podziwiać właśnie styl menu pochodzący z kodu zawartego w ww. poradach HTML, które nie chwaląc się, sama zebrałam i zmodyfikowałam. Prawda, że owo menu pięknie się prezentuje na blogu?

Ja uważam, że tak, jeżeli jednak ktoś się ze mną nie zgadza, może np. zamienić tło przezroczyste na kolorowe odnajdując frazę background: transparent i zamieniając transparent na wybrany przez siebie kolor. Nie należy zapominać, że przed kodem określonego koloru zawsze należy dodać #.

O tym, skąd wziąć kody HTML poszczególnych kolorów, wspominałam już przy okazji wpisu dotyczącego subskrypcji na bloggerze.
2013 © Introwertyczka w sieci. Obsługiwane przez usługę Blogger.