Linki na stronie głównej bloga

Pisałam już o tym, w jaki sposób dobrać szablon do bloga, jakie gadżety mogą się na tymże blogu przydać oraz czego lepiej jest na nim unikać. Dzisiejszy post dotyczyć będzie strony głównej bloga oraz tego, jak powinna ona wyglądać.


Strona główna bloga (Home) to nic innego, jak strona, na którą wchodzi się bezpośrednio z przeglądarki. Warto wiedzieć, że w wordpressie istnieje możliwość ustawienia jednej z podstron jako strony głównej. Aby wprowadzić tego rodzaju ustawienie, należy wejść w Ustawienia - Czytanie, a następnie zaznaczyć, iż strona główna wyświetla stronę statyczną oraz wybrać którą.

Wordpress - ustawienia strony głównej

Żeby zareklamować na stronie głównej bloga np. swoje pozostałe blogi, profile społecznościowe, chomiki czy jakiekolwiek inne miejsca w sieci, należy dodać na ową stronę główną linki do tychże. Oczywiście owe linki można również umieścić wyłącznie na którejś z podstron, jednakże wtedy szanse na to, że ktoś w nie kliknie, są bliskie zeru i mieszczą się w granicach błędu statystycznego. Po prostu mało osób wchodzi na podstrony i jeszcze mniej klika na linki w nich zawarte, nie ma się co oszukiwać.

Złym pomysłem jest również udostępnianie linków wyłącznie w formie listy rozwijanej. Dlaczego złym? Bo rzadko komu będzie się chciało ową listę rozwijać i wybierać z propozycji w niej zawartych. To nazwa odnośnika sama w sobie ma zachęcać potencjalnych odbiorców do kliknięcia. Przecież nie o to chodzi, żeby trzeba było wysilać się i aż gdzieś tam odszukiwać ten link na jakiejś liście.

Nie sprawdza się także umieszczanie linków wyłącznie w stopce bloga bądź też ogólnie: wyłącznie gdzieś na dole bloga. Z jakiego powodu? Z bardzo prostego powodu: mało osób dociera na ten dół strony, zazwyczaj uwaga czytelnika jest skupiona na górze strony, wszakże czyta się z góry na dół, a nie odwrotnie. Mało komu chce się "przemierzać" bezkresne tereny bloga w poszukiwaniu jakichś linków do ciekawych treści. Czytelnik zazwyczaj klika w to, co jest w zasięgu jego wzroku.

Jak już wspomniałam wcześniej, to nazwa odnośnika ma zachęcać potencjalnych odbiorców. Link sam w sobie niewiele im powie, trzeba go jeszcze jakoś nazwać, określić, zdefiniować, przedstawić czytelnikom. Co z tego, że umieścicie sam link tralalalala.blogspot.com bądź też franiamania.wordpress.com? Czytelnikom raczej niewiele to powie i zwyczajnie taki link ominą. Nie wiedzą, co to, nie wiedzą, o czym to, czego to konkretnie dotyczy, no to i po co mają klikać? W jakim celu?

A zatem w jaki sposób umieszczać linki na stronie głównej bloga tak, by zachęcały do klikania w nie zamiast robić tylko za ozdobę?

Strona główna bloga

Strona główna bloga

Właśnie w taki sposób, jaki przedstawiłam na powyższych screenach. Linki do moich pozostałych blogów (wraz z opisującymi je nazwami) umieściłam tutaj w menu górnym bloga, dzięki czemu są widoczne i od razu wiadomo, do jakich treści prowadzą. Oczywiście nie wyklucza to umieszczania linków także gdzie indziej, byleby tylko nie przesadzić. 

Linki do serwisów społecznościowych najlepiej umieszczać w formie fantazyjnych buttonów bądź też likeboxów, gdyż to bardziej przykuwa uwagę i bardziej daje czytelnikom do zrozumienia, że posiadacie profile w tego typu serwisach. Ewentualnie można wstawić swoją wizytówkę stworzoną na którymś z nich.

Moja wizytówka strony na facebooku wygląda właśnie w ten oto sposób:
Introwertyczka

Wypromuj również swoją stronę
2013 © Introwertyczka w sieci. Obsługiwane przez usługę Blogger.