Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Faceboku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Kanał RSS bloga Introwertyczka na Bloglovin Mail Introwertyczka na Disqus Introwertyczka na We heart it

Jak wybrać forum?

Dokonując wyboru określonego forum należy zastanowić się nad bardzo ważną dla nas kwestią, a mianowicie: jaki w założeniu ma być cel naszej obecności na forum? Co konkretnie chcemy w ten sposób osiągnąć? Na czym tak naprawdę nam zależy? Odpowiedzi na te pytania pozwolą nam ustalić, jakie forum będzie tym odpowiednim, najlepszym i doskonale dopasowanym do naszych potrzeb.

  1. Jeżeli waszym głównym celem jest reklama strony, to wybierajcie fora dyskusyjne, które pozwalają zamieszczać linki do swoich miejsc w sieci na profilu oraz w stopce postów, czyli w tzw. sygnaturze. Idealnie byłoby, gdyby dodatkowo forum posiadało oddzielny dział służący do reklamowania swoich stron lub do reklamowania stron profilowo zgodnych z waszą. Uważajcie z tym jednak, bo na niektórych forach użytkownicy bywają na tym punkcie bardzo przeczuleni. Dawno dawno temu na forumowisku w dziale reklamy stron umieściłam temat z odnośnikiem do mojego chomika. Zostałam bardzo mocno, a wręcz nawet chamsko i podle, zbesztana, że przecież to nie jest moja strona, bo na chomiku nie można tworzyć kodu źródłowego, szablonu itp, itd. Myślałam, że ważniejsza jest treść, ale jednak myliłam się. Najwyraźniej akurat tam, na forumowisku, bardzo poważnie podchodzą do misji, jaką jest reklama strony. :-) Poza wyżej wymienionymi forami dyskusyjnymi, możecie również zareklamować swoją stronę na specjalnie stworzonym do tego celu forum, tzw. forum reklamowym. Nie oczekujcie jednak cudów, gdyż tak naprawdę mało kto na nie zagląda. Ludzie przeważnie wstawiają tam link do swojego miejsca w sieci i więcej już nie wracają. Mało kto zagląda na inne reklamowane strony. Klikalność z for reklamowych balansuje na granicy błędu statystycznego, a czasami nie ma jej wcale. Wspominałam już o tym we wpisie dotyczącym promowania bloga.
  2. Jeżeli żywo interesujecie się daną dziedziną wiedzy lub macie jakieś hobby, możecie spróbować szczęścia na forach tematycznych. Fora tematyczne mogą dotyczyć medycyny, komputerów, psów, muzyki, literatury, blogów, przepisów prawnych, wydarzeń historycznych, a nawet włosów. Ilu ludzi, tyle zainteresowań.
  3. Jeżeli macie ochotę po prostu od czasu do czasu pogadać wirtualnie o dupie marynie, wybierzcie forum wielotematyczne. Forum wielotematyczne jest to takie forum, na którym poruszanych jest wiele tematów podzielonych na określone kategorie. Każdy znajdzie idealny temat do wybranej przez siebie dyskusji.
  4. Jeżeli nie chcecie wiązać się na stałe z danym forum, a jedynie coś was naszło i odczuwacie chęć na to, aby sobie jednorazowo pogawędzić, to wybierzcie forum anonimowe, które nie wymaga rejestracji i zostawiania swoich danych. Do takich forów należą m. in. forum na o2, rozpoznajemy.pl (forum dotyczące muzyki) bądź też forum na kafeterii, o którym już pisałam w tymże miejscu.
  5. Jeżeli lubicie pytać lub odpowiadać na pytania, wybierzcie forum typu pytanie-odpowiedź. Nie ma tutaj mocno skrystalizowanego podziału na kategorie, bowiem kluczową rolę odgrywają zadawane pytania, na które należy odpowiedzieć. Pytania i odpowiedzi na nie to tutaj główni bohaterowie. Do tego rodzaju for należą m. in. pytamy, zapytaj, samosia. To ostatnie słynie z bytującej na nim gimbazy.
  6. Zwracajcie uwagę na sformułowania opisujące dane forum. Jeżeli forum określone jest jako "młodzieżowe", to zapewne będzie na nim właśnie tylko owa młodzież. W momencie, gdy jesteście już bardziej zaawansowani wiekowo, macie trzydziestkę na karku i studia już za wami, to najprawdopodobniej nie znajdziecie tam dla siebie miejsca. Brutalne, ale jakże prawdziwe. Często zdarzają się również fora kobiece, np. wizaz czy netkobiety. Nie muszę chyba tłumaczyć, że ich grupą docelową stanowią właśnie wspomniane kobiety.
Istnieje również złota reguła forumowa, której należy bezwzględnie przestrzegać: unikajcie for martwych, opuszczonych, czyli takich, na których ostatnie wypowiedzi oznaczone są datą już dawno minioną, np. sprzed roku czy kilku lat, a ostatni użytkownik zarejestrował się pół roku temu. Liczbą użytkowników lepiej się nie sugerować, gdyż ileś lat temu określone forum mogło być popularne i wtedy faktycznie zebrało multum zarejestrowanych osób, a dziś tych osób może już dawno na forum nie być. Poza tym niektóre fora specjalizują się w zbieraniu tzw. martwych dusz (wspominałam już o tym w poście dotyczącym wyścigu szczurów). Po prostu najzwyczajniej w świecie wymagają od odwiedzających gości zarejestrowania się i zalogowania po to, aby dostać np. kod określonego gadżetu lub kod CSS. Jeżeli się nie zarejestrują, kodu nie dostaną, ponieważ jest on oznaczony jako dostępny dla zalogowanych. W ten oto prosty sposób forum poprawia swoje statystyki zbierając mnóstwo martwych dusz, czyli użytkowników rejestrujących się i zaglądających na forum tylko raz czy dwa celem skopiowania kodu. Oczywiście jest to wysoce nie w porządku i podchodzi pod naginanie prawdy, gdyż nieświadomy niczego gość wchodzący po raz pierwszy na forum po prostu pomyśli, że faktycznie jest tam taki ogrom użytkowników. Nie wie, że większość z nich zarejestrowała się wyłącznie po to, aby dostać kod, i więcej już nie wróciła. Nie ma pojęcia, że to zwykłe martwe dusze. Cóż, dla niektórych administratorów statystyki stoją ponad wszystko, stanowią sens wirtualnego istnienia.

Jeśli już przeczytaliście moje porady i wybraliście odpowiednie dla siebie forum, to nie wypada mi nic innego, jak tylko życzyć wam długich owocnych konwersacji. :-)
Kopiowanie treści jest zabronione. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Faceboku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Kanał RSS bloga Introwertyczka na Bloglovin Mail Introwertyczka na Disqus Introwertyczka na We heart it