Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Faceboku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Kanał RSS bloga Introwertyczka na Bloglovin Mail Introwertyczka na Disqus Introwertyczka na We heart it

Kafeteria - samo życie czy sam syf?

Istnieje takie forum dyskusyjne, na którym każda kobieta może się wypowiedzieć. Bez rejestracji, bez logowania, bez podawania adresu e-mail. Obeznani czytelnicy na pewno domyślają się teraz, że owo forum to oczywiście znane w internecie forum kafeterii

Forum kafeterii wywołuje wśród internautów skrajne emocje i zgoła różne opinie. Jedni je uwielbiają, inni nienawidzą, a jeszcze inni dostrzegają w nim doskonałe miejsce do robienia sobie jaj. Niektórzy są tam codziennie, niektórzy wchodzą okazjonalnie, zaś niektórzy twierdzą, że to nie ich poziom. Kafeteria jest powszechnie uważana albo za doskonałe miejsce do pogaduszek alba za totalne dno. Raczej nikt nie przechodzi obok tego forum obojętnie.

Faktem jest, że wyszukiwarka google kocha kafeterię. Wystarczy wpisać dowolną frazę dotyczącą problemów natury osobistej, a niemal na pewno na pierwszej stronie znajdzie się temat z kafeterii. To niewątpliwie świadczy o ogromnej popularności tegoż forum.

To prawda, że na kafeterii jest mnóstwo trolli i głupich dzieciaków, których przyciąga brak wymogu rejestracji. To prawda, że niektóre tematy tam są tak idiotyczne, że aż śmieszne. To prawda, że niektórzy tam zdania po polsku nie umieją sklecić. To prawda, że część tematów w kółko się powtarza i że część opowieści jest zmyślona. To wszystko prawda. Forum kafeterii to jeden wielki syf - takie jest moje zdanie i tego będę się trzymać.

Mimo to zdarza mi się dostrzegać w niektórych tematach fragmenty historii swojego życia. Zdarza mi się niekiedy przeczytać jakiś temat lub post i pomyśleć o kurwa, mnie też to spotkało lub bez kitu, ja też tak mam. Omawiane są sprawy, nad którymi i ja kiedyś się zastanawiałam oraz kwestie, o których również myślałam i które czasem nawet spędzały mi sen z powiek. Czuję się lepiej wiedząc, że nie ja jedna mam takie, a nie inne przeżycia, wspomnienia, przemyślenia, poglądy, życiowe sytuacje.

Przyznam się szczerze - nawet ja sama parę lat temu w czasie bezsennej nocy przemogłam się i dodałam temat na forum kafeterii z opisem dręczącego mnie problemu. Wszak są takie sprawy, o których w realu publicznie nikomu bym nie powiedziała, zaś w kafeterii zachęciła mnie magia całkowitej anonimowości. No i duża liczebność odwiedzających.

Na mój temat odpowiedziało kilku ludzi, którzy dodali mi otuchy i dzięki którym poczułam się lepiej. Oczywiście były też trolle, ale w zasadzie mało dokuczliwe.

Ja wiem, że forum kafeterii to syf. Wiem, że to dno. Wiem, że przyciąga śmieszkujących małolatów i różnej maści dziwolągów. Ja to wszystko wiem. Pomimo to uważam, że owo forum to tak naprawdę samo życie. Kafeteria to przekrój naszego społeczeństwa, najlepszy obraz współczesnego świata i opis radzenia sobie z wyzwaniami stawianymi kobietom przez rzeczywistość. To XXI wiek w pigułce.


Powiązane posty:

Samotna strona internetu
Samotność w sieci
Fora ze dwora
Jak wybrać forum?


Nie znajdzie się tam raczej nic ambitnego, to fakt. Część problemów ociera się o absurd i przekracza granice śmieszności, to też fakt. Niekiedy przy czytaniu "mądrości" poszczególnych odwiedzających palec sam wędruje w kierunku czoła, aby się popukać. Ponadto niektóre tematy napisane są z taką ilością błędów i w taki sposób, że bardzo ciężko zrozumieć, o co właściwie chodzi ich autorom. O tak, forum kafeterii to jeden wielki syf - nie sposób temu zaprzeczyć.

Jednak wydaje mi się, że mimo tych jakże widocznych przywar, owo forum przetrwa wszelkie możliwe internetowe kryzysy. Będzie trwać dopóki, dopóty będzie istnieć internet. Dlaczego? Właśnie dlatego, że kafeteria to samo życie. To prawdziwi ludzie i naga prawda o ludziach. Kafeteria jest w każdej z nas i stanowi nieodłączną część każdej z nas.

Tak, dokładnie tak - kafeteria jest w każdej z nas. Jest we mnie, w tobie, w niej i w tych wszystkich kobietach, które zmagają się z trudami codzienności. W tych, które dzielnie walczą i w tych, które już się poddały. W tych, które szukają szczęścia oraz w tych, które chcą tylko godnie przeżyć kolejny dzień. W tych, które mają pasję i w tych, które ciągle szukają swojej drogi. Kafeteria jest w nas wszystkich - pomyślcie o tym, gdy po raz kolejny przeczytacie z ironicznym uśmieszkiem jeden z wielu płytkich, absurdalnych, obrzydliwych lub szokujących tematów.
Kopiowanie treści jest zabronione. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Faceboku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Kanał RSS bloga Introwertyczka na Bloglovin Mail Introwertyczka na Disqus Introwertyczka na We heart it