01.03.2014

Co rzecze spamer?

Jak już wspominałam w tym oto poście, spam to najpopularniejsza, najprostsza i najczęściej spotykana nieuczciwa metoda promocji bloga lub chomika. Przeważnie spam pojawia się wtedy, gdy rośnie popularność bloga lub chomika, choć nie jest to regułą. Niekiedy wystarczy po prostu odwiedzić tzw. wylęgarnię spamerów, od niechcenia zostawić tam link i gotowe - zostaniemy w mgnieniu oka zalani falą spamu.

Jak konkretnie rozpoznać spam? Co zostawia nam spamer w ramach komentarza, wpisu lub wiadomości? What does spamer say?

  1. Udaje, że go obchodzi treść naszego bloga/chomika, pisze np. fajny blog, ciekawe posty, podoba mi się twój chomik, a niekiedy nawet lubię cię. Cechą wspólną tych tekstów jest to, że nic konkretnego nie mówią, nic konkretnego nie wnoszą, niczego się z nich nie dowiecie i w zasadzie pasują do każdego bloga lub chomika, bo każdemu blogerowi lub właścicielowi chomika można tego typu rzeczy powiedzieć. Kiedyś nawet odpisałam na chomiku jednemu z tych, co to tak im się mój chomik podoba. Zapytałam się, co konkretnie mu się spodobało. Do dziś nie otrzymałam odpowiedzi. :-)
  2. Czasami nawet nie udaje i nie kryje się z tym, że po prostu chce zostawić link i tyle. Traktuje nasz blog lub naszego chomika jak słup ogłoszeniowy bądź też swojego reklamobiorcę, pisze np. zapraszam do mnie, zapraszam do mojego bloga/chomika, wykonuję upload filmówFilmy Seriale Muzyka Gry Wyścigi Formyly 1 Pozdrawiam (pisownia oryginalna zachowana), zapraszam do strefy VIP. Co bardziej leniwi nie piszą nawet, że zapraszają, tylko od razu wstawiają sam link albo link i opis swojej strony. Może i postępują słusznie, w końcu po co mają się wysilać, przecież tylko roznoszą spam.
  3. Ma propozycje nie do odrzucenia - obserwacja za obserwację, zachomikuj folder ode mnie, a ja zachomikuję od ciebie, polecane za polecane
  4. Udaje, że wyświadczył nam wielką przysługę i wjeżdża na ambicję - to bardziej radykalna odmiana propozycji nie do odrzucenia; spamer pisze wtedy: obserwuję twój blog - liczę na wzajemność, dodałem do polecanych - czekam na to samo, dodałem cię do galerii znajomych i ty też znajdź dla mnie miejsce w swojej. Taki mały szantażyk i wzbudzanie w nas poczucia, że koniecznie musimy się odwdzięczyć i że mamy jakieś zobowiązania wobec takiej osoby.
  5. Ponieważ mało pisze, dodaje multum emotikonów, żeby jego tekst wyglądał na dłuższy i wzbudzał zainteresowanie, np. fajny blog, zapraszam do mnie xDxDxDxD, u mnie na blogu pojawiła się nowa notka :):):):):), super chomik, wpadnij do mnie! :-D:-D:-D:-D.
  6. Wstawia długi i profesjonalny tekst reklamowy - swego czasu dostawałam komentarze zawsze o tej samej treści od pewnego forum literackiego (pisałam już o tym tutaj): magia skrzypi, gdy artysta tworzy, atrament buduje światy, zmienia rzeczywistość itp. itd. Były kompletnie bezosobowe niczym przygotowana skrupulatnie oferta reklamowa. Pisali, że poszukują pełnych zapału ludzi i tego typu teksty. Teksty adresowane do wszystkich i do nikogo, bo do mnie na pewno nie. Spam w czystej postaci: nieskażony emocjonalnością, desperacją (z powodu np. niewielkiej liczby czytelników albo pobierających), nieprofesjonalizmem. Starannie przygotowany, nastawiony bezpośrednio na masowego odbiorcę. Kiedyś dostałam komentarz w podobnym tonie od jakiegoś katalogu blogowego. Przyznam szczerze, że wręcz bałabym się zapisywać swój blog do katalogu, który aż musi uciekać się do tak strasznie płytkiej metody zdobywania użytkowników, jaką jest spam.
  7. Pisze w obcym języku - najprawdopodobniej jest to zagraniczny bot reklamowy, na którego nie ma rady. Pomogą co najwyżej wgrane antyspamy, kody captcha, moderacja lub możliwość wstawiania komentarzy po zalogowaniu. To ostatnie też nie zawsze, bo niektóre boty są bardzo sprytne. Bot reklamowy, jeżeli już raz odwiedził nasz blog lub nasze chomikowe rozmowy, najprawdopodobniej już nigdy się nie odczepi. Ma nas na liście i koniec.
Możliwe, że któreś teksty pominęłam, albowiem wyobraźnia spamerów nie zna granic. Choć może i zna, bo gdyby była większa, to wymyśliliby lepsze metody na wypromowanie produktu swojej pracy. Lepsze aniżeli upokarzający i uwłaczający godności spam.
Share:
Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Weebly Introwertyczka na Facebooku Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblerze Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Introwertyczka na We♥it Introwertyczka na Bloglovin Introwertyczka na Google+ Introwertyczka na Google+ Introwertyczka na Pingerze Introwertyczka na Filmwebie Forum dla Ciebie Introwertyczka na Disqusie Napisz do mnie Subskrybuj blog
Kopiowanie treści jest zabronione. Wszelkie prawa zastrzeżone.