Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Faceboku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Kanał RSS bloga Introwertyczka na Bloglovin Mail Introwertyczka na Disqus Introwertyczka na We heart it

Gdzie najlepiej założyć pocztę?

W dzisiejszych czasach własny adres e-mail to dla wielu z nas konieczność. Wymagają go pracodawcy, nauczyciele, współpracownicy, znajomi, usługodawcy, kontrahenci i inne powiązane z nami osoby oraz instytucje. Kiedy ktoś oznajmia, że nie posiada własnej poczty mailowej, patrzą się na niego, jakby spadł z kosmosu albo przybył prosto z epoki kamienia łupanego.

Tak więc w pewnym momencie niemal każdy staje przed dylematem, gdzie konkretnie ową pocztę założyć. Tyle serwisów, tyle możliwości... Jak dokonać wyboru?

W tym miejscu opiszę pokrótce poczty funkcjonujące w ramach określonych serwisów:

  1. http://poczta.o2.pl - chyba najprostsza w założeniu oraz obsłudze, rekomendowana dla osób początkujących i nieobeznanych jeszcze z internetem. Jej niewątpliwą zaletą jest fakt, iż pliki dodane do wiadomości bardzo szybko się ładują, to duży plus. Niestety, poczta ta ma również sporo wad i ja osobiście nie polecam jej jako poczty "oficjalnej". Kilka lat temu była taka sytuacja, że nie mogłam dostać się do swojej własnej poczty mimo wpisywania prawidłowego hasła i pytania pomocniczego. Zablokowali mi ją i już. Napisałam więc z innej poczty wiadomość do obsługi technicznej. Po tygodniu dostałam odpowiedź, że oddadzą mi dostęp do poczty, jeżeli napiszę do nich podanie z kserokopią swojego dowodu osobistego. Odpisałam, że nie zgadzam się na to i nie będę podawać szczegółowych danych osobowych. Poszukałam trochę na forach i okazało się, że nie tylko ja mam problem z zablokowaną pocztą na o2. Powiem więcej, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę google hasło "nie działa mi poczta", a automatycznie wyskakuje najczęściej wpisywana fraza "nie działa mi poczta o2". O czymś to świadczy. Dostęp do poczty odzyskałam nagle po kilku tygodniach. Ani słowa wyjaśnienia, ani nic, ani be ani me ani pocałuj nas w dupę. Warto również dodać, że spamu na tę pocztę przychodzi ogrom, za to w zakładce spam nieraz lądują wartościowe wiadomości.
  2. http://poczta.interia.pl - przychodzi na nią mnóstwo spamu, często nie może nawiązać połączenia z serwerem, ale większych zastrzeżeń póki co raczej do niej nie mam. Niektórym osobom może przeszkadzać fakt, że pliki dołączane do wiadomości dosyć wolno się ładują.
  3. http://poczta.wp.pl - dziwnie się ją obsługuje, obsługa nie jest intuicyjna. Wolno się wczytuje, czasem wyskakują jakieś błędy. Z tego względu nie polecam jej na pocztę oficjalną. Poza tym spam, spam, jeszcze więcej spamu. I do dziś nie rozumiem, po co wymagają klasyfikowania tego spamu przed usunięciem (każą zaznaczać opcje m. in. nie zamawiałem tej reklamy, nie rejestrowałem się w tym serwisie, nie znam nadawcy). Spam to spam, mnie tam wsio ryba, skąd on się bierze. Warto również nadmienić, że poczta na wp nie integruje się z facebookiem.
  4. http://poczta.g.pl - przychodzi na nią mało spamu, prawie w ogóle. Ma przyjemny dla oka wygląd i pozwala łatwo klasyfikować poszczególne wiadomości. Jedyną wadą jest to, że opcje są nieco chaotycznie rozmieszczone i mogą być nie do końca zrozumiałe.
  5. http://gmail.com - jeden z najpopularniejszych serwisów pocztowych, flagowe dzieło google. Niestety, aby założyć tam pocztę, wymagane jest podanie numeru telefonu. Bez numeru telefonu można założyć pocztę jedynie wówczas, gdy zakłada się profil na google plus. Absurd? Może i absurd, ale ostatnimi czasy google znane jest z takich właśnie kontrowersyjnych zagrywek. Ponoć podanie numeru telefonu pomaga w zabezpieczaniu konta. Innymi słowy, google na siłę zabezpieczy ci konto, czy tego chcesz czy nie, super. I wcale nie chodzi tutaj o zbieranie jak największej liczby danych, o nie, wcale. Pomijając ten fakt, do poczty samej w sobie nie mam zastrzeżeń. Mało spamu, w miarę łatwa obsługa.
  6. http://poczta.onet.pl - nigdy nie miałam poczty na onecie, jednakże z tego, co zdążyłam zauważyć, nie mają one zbyt dobrej opinii wśród internetowej społeczności. Podobnie zresztą jak blogi na onecie. Kto chce, może zaryzykować i założyć tam skrzynkę mailową, a obserwacjami podzielić się w komentarzach lub księdze gości. :-)
Oczywiście istnieją również inne serwisy pocztowe: poczta.plmail.yandex.ru, mail.com, tak więc jest w czym wybierać, każdy znajdzie coś dla siebie.

W chwili obecnej skrzynka mailowa to jedna z podstawowych rzeczy, jakie musimy posiadać w przestrzeni internetowej. Warto zatem zastanowić się i poświęcić trochę czasu oraz energii na wybranie tej właściwej.

Aktualizacja: Gdzie najlepiej założyć pocztę? 2016
Kopiowanie treści jest zabronione. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Faceboku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Kanał RSS bloga Introwertyczka na Bloglovin Mail Introwertyczka na Disqus Introwertyczka na We heart it