Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Faceboku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Kanał RSS bloga Introwertyczka na Bloglovin Mail Introwertyczka na Disqus Introwertyczka na We heart it

Jak wyróżnić aktywnych czytelników?

Do tej pory wszystkie posty dotyczyły tego, w jaki sposób zyskać czytelników i co zrobić, aby owi czytelnicy do naszego bloga wracali i wyróżnili go na swojej stronie lub profilu. Tematyka dzisiejszego posta będzie stanowić swego rodzaju odwrócenie tych zagadnień, obrót o 180 stopni. Przeciwieństwo.

Powiemy sobie, w jaki sposób można wyróżnić na blogu czytelników odznaczających się największą aktywnością oraz zainteresowaniem poruszanymi przez nas sprawami. Po co to robić? Choćby w ramach wdzięczności lub po to, by pomóc swoim czytelnikom w promocji. Istnieje kilka prostych metod wyróżniania:



1. Gadżety: "Obserwatorzy", "Followers", "Likebox", "Fanbox" - kiedy umieścimy je na blogu, będą przedstawiać awatary członków wraz z odnośnikami do profilów, co niewątpliwie przyczyni się do ich promocji. "Obserwatorzy" znajdują się wśród gadżetów w układzie bloga (obecnie w sekcji "Więcej gadżetów"), ale jak dodać do układu gadżet "Google+ Followers" w momencie, gdy korzysta się na blogu z konta bloggera? Istnieje na to bardzo prosty sposób, znaleźć go można pod tym linkiem. Z kolei swój Facebook Likebox można wygenerować w tym oto miejscu. Tam, gdzie jest napisane "Facebook Page URL" wpisujemy link do swojej strony na facebooku. Następnie z zaznaczonych poniżej domyślnie opcji zostawiamy jedynie "Show Faces". Ostatnim krokiem jest wciśnięcie buttona z napisem "Get Code"

Jak wstawić Likebox na blog?

i skopiowanie znajdującego się tam kodu <iframe> w celu dodania go do układu bloga w wybranym przez siebie miejscu. Ot, i cała filozofia.

Jeżeli ktoś lubi elementy boczne na blogu, może dodatkowo pokusić się o stworzenie wysuwanej zakładki z likeboxem. Instrukcja znajduje się tutajtutaj, tutaj, tutaj i tutaj. Nie polecam natomiast korzystać z tego oto generatora widgetu, mimo iż wydaje się on idealnym i nieskomplikowanym rozwiązaniem. Nie zawsze z pozoru proste rozwiązania są dla nas dobre. Kod z tego generatora zawiera dziwne nieusuwalne linki i może nam podrzucać jakieś niezbyt miłe rzeczy w ramach nadprogramowej niespodzianki. Miałam ten kod na blogach przez dłuższy czas, jednak zrezygnowałam z niego w momencie, gdy przeczytałam na jednym z for, iż taki kod z dziwnymi linkami może świadczyć o dodanym w prezencie backdoorze, więc lepiej nie ryzykować.

Z kolei  na tym oto blogu znajduje się instrukcja wstawienia likeboxu wysuwanego z góry. Jeżeli to wciąż za mało, to proponuję wykreować kilka wysuwanych zakładek. W końcu po co się ograniczać? Instrukcja zrobienia tychże zakładek zamieszczona jest w tym miejscu. Muszę jednak przestrzec przed korzystaniem z niej w razie posiadania bloga z ciemnym tłem, gdyż zostają wtedy wokół obrazka brzydkie nieestetyczne białe "rogi" i wygląda to więcej niż fatalnie. Na tym blogu znajduje się kolejna instrukcja, jednak jej efekty są podobne.


2. Top komentator - jak sama nazwa wskazuje, gadżet ten pozwala na wyróżnienie i promowanie najaktywniejszych komentatorów. Możemy wybrać ich liczbę oraz to, czy odnośniki będą z awatarami czy bez awatarów.

Top komentator z awatarami

Nie zapomnijcie wykluczyć swojego nicka z listy! Nie chcecie chyba być posądzani o narcyzm. :-)


3. Ostatnie komentarze - tutaj wiele wyjaśniać nie trzeba. Aby ostatnie komentarze były widoczne na stronie głównej bloga, wybieramy z układu gadżet "Kanał"

Kanał w układzie bloga

i dostosowujemy go do własnych potrzeb. Wybieramy m. in. liczbę elementów, czyli w tym przypadku komentarzy. Oczywiście, aby zareklamować osoby komentujące, dobrze byłoby zaznaczyć opcję "Źródła/autorzy elementów". Adres kanału skonfigurujemy za pomocą feedburnera. Kiedy już wstawimy nasz zacny gadżet, wówczas treść danego komentarza stanie się linkiem doń prowadzącym. 


Oczywiście stosowanie powyższych metod wyróżniania czytelników ma sens wyłącznie wtedy, kiedy już tych czytelników mamy. Przynajmniej kilku. Kiedy jeszcze tych czytelników nie mamy, zamieszczanie wymienionych gadżetów mija się z celem i nic nam nie da. W sytuacji, gdy nasz blog cierpi na brak odbiorców, warto skorzystać z porad znajdujących się w jednym z wcześniejszych postów.
Kopiowanie treści jest zabronione. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Faceboku Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Google Plus Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblr Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Kanał RSS bloga Introwertyczka na Bloglovin Mail Introwertyczka na Disqus Introwertyczka na We heart it